27 Şubat 2011 Pazar

yağmurlu bir günün öyküsü

Eve kapanıp perdeleri sonuna kadar açıp soğuk havalarda dışarıyı seyretmeye bayılıyorum.
Hele bir de sağanak yağmur ya da kar varsa izlemeye doyamıyorum. Böyle havalarda yelkovan bir yere parketsin ve ben kitabımı bitirene kadar zaman geçmesin istiyorum. Kışın farklı bir havası var gerçekten; sonbahar nasıl ayrılıklar mevsimi ise kış da sevgililerin birbirlerine en içten sarıldığı zamanlar, yalnız olanlar için ise kışın ardından doğacak baharı bekleyen umutlu bir his.


Bu kış gününün en sakin ve evde oturabildiğimiz günleri için geçerli tabi; 
eğer dışarı cıkmak zorundaysam kış benim için cekilmez oluyor. sanki bizi içine almaya hazırlanmış
bir büz kutlesi var dışarıda.. hele bir de okula gitmek zorundaysanız ve dışarda saganak yağmur varsa
vay halimize. Ben bu gibi havalarda okulların tatil edilmesi için bir umut dua edenlerdenim. Bitmek bilmez okul yolu, ters dönen ya da kırılan şemsiye, başımda durmayan kapşon ve genellikle bogazıma doğru üfleyen rüzgar daha okula bile gitmeden  yoruyor beni cünkü.


Eğer ertesi gün hasta olmadan uyanabilmişsem şanslıyım.
Zaten kendimi koruyabilmek için paket halinde çıkıyorum evden böyle havalarda.. Geçenlerde bir arkadaşım yolda görmüş beni seslendi o kadar sarmalanmışım ki dönemedim bile rüzgara
ters diye neyse ki kendi önüme atladı da havaya karşı koyabildigimiz kadar muhabbet ettik.


Bayanlar bilir bizim için daha da zor aslında kış mevsimi, saçımızı mı, vücudumuzu mu yoksa makyajımızı mı koruyalım bilemeyiz. Düşündüm de geçen gün şemsiyenin boş kalan kısımlarından yere doğru uzanan şeffaf bi naylonun içine girsek de  öyle ulaşım sağlasak ne güzel olurdu ıslanmadan soğuğu yemeden..

Ah ah gerçekten zor zanaat şu fıtınayla mücadele etmek. Evi yakın olup da hemen okuluna işine gidebilienleri yazmıyorum.Çünkü kıskanıyorum! :)

He bir de böyle havalarda sürekli mırıldandığımız bir şarkı vardır ya, sanki onun üzerine bindiriyoruz kışın ağırlığını..
 "Yağmur geri verecek buharlaşan sevgimizi..
  Sessizce silecek kibirimizi.."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder