19 Şubat 2011 Cumartesi

Jazz müziğin inanılmaz hafifliği ..♪♫ ♪♫ ♫ ♪

Bizim evde herşey aniden gelişir. Bunun en güzel örneğini paylaşacağım  sizinle.
Yorgun bir aksam üstü annem isteksiz isteksiz seslendi:
"Kerem Görsev'in Jazz konseri varmıs!? "
"Aaa ne zamanmışş bilet alalım hiç jazz konserine gitmedim ki ben çok merak ediyorumm.."
"Bu akşam. Hatta 20 dakika sonra. "
"İyi o zaman geçmiş olsun ne yapalımm" deyip sessizce yerime oturdum.
 Nasıl bir tesadüftür ki açık olan televizyon kanalını değiştirmemle Kerem Görsev haberi ile karşı karşıya geldim. "Türkiye'nin en büyük Jazz Müzik sanatçısı" diye hitap ediliyordu Görsev.
Anne dedim "Bu bir işaret. :) " Annem hevesimi kırmamak üzere konunun üzerine gitti ve konser salonunu arayıp bilet olup olmadıgını sordu; aldığımız yanıt ise daha bir trajıkomik "Yer yok ama siz gelin, gelin ayarlarız" .
Kendimizi 20 dakika sonra konser salonunda bulduk. Babamın da yadsınamaz derecede önemli bir rolü var tabi bu merasimde.
Neyse bir yer bulup oturduk.Kısa süre içinde konser başladı.
Değerli bir hocamın da dediği gibi hayatta her şey en az bir kere denenmeli ve özgün bir karar verilmeli görüşündeyim.
İtiraf etmeliyim ki günümüzün pop ve ya rock müzikleri ile ağırlaşmış bünyeme çok iyi geldi Jazz müzik.
Ancak filmlerle görürüm diye tahmin yürüttüğüm o müzik aletlerinin sesi inanılmaz çekici ve hafif geldi bana. Tek bir aletten çıkıyormuşcasına bir bütün olan sesleri incelemeye baaşlamışken buldum kendimi. Gerçi kontrbası hala çözebilmiş değilim ama araştırmalarım devam ediyor :)
Görsev ve arkadaşlarının birbirleri ile olan uyumları, aralarındaki sözsüz iletişim de cok etkiledi beni. Kısacası gözümü bile kırpmadım.
Kerem Görsev'in dediği gibi "müzik uzun yaşanmışlıkların hikayesi" ve herkes kendinden bir parça bulabiliyor içinde.
Sözün kısası tavsiye edilebilir derecede zevk aldım. Bilmem mesaj alındı mı ? :)

4 yorum:

  1. bende çok merak ederim jazz konserlerini.sen iyi yapmışsında gitmişsin görmüşsün:) nasıl bi zevk olduğunu anlamışsındır.tavsiyen için teşekkürler nida cım :)

    YanıtlaSil
  2. rica ederimm canm benm :) birlkte gidelim bi gün insallah :)

    YanıtlaSil
  3. of ben hiç sevemiyorum ki jazz ı. zorladım kendimi ama yok dinleyemiyorum :D

    YanıtlaSil
  4. olsunn btanem sennle de placebo dinleriz :)

    YanıtlaSil